Een zorgverzekering afsluiten zonder de kleine lettertjes
2022
Client
Zilveren Kruis | Hackaton
Context
Netflix staat advertenties toe
De uitdaging
Een zorgverzekering afsluiten zonder al die kleine lettertjes. Snel een keuze kunnen maken en selecteren wat voor jou van toepassing is. Dat is het idee achter dit concept.
Bij deze case geldt ‘ wat als Netflix advertising toelaat’.
Hoe zou dat anders kunnen… En met puur de basale vragen, maar vooral beeld en sfeer. Alle belangrijke vragen bij het bepalen van een zorgverzekering hebben een stap met bijbehorend beeld. Uiteindelijk kan dit een eigen verhaal/narratief zijn die je brengt tot een eindscherm met persoonlijke QR code om vervolgens op een ander device (mobiel) verder te gaan.
Daar kunnen de wettelijke kleine lettertjes wel een plek krijgen.
Dit is een visuele tegenhanger van de nu tekstuele pagina’s die het proces van afsluiten kent.
Binnen deze opdracht was ik creative lead en uiteindelijk was dit het winnende idee van de hackathon.

Vervolg
In de realiteit doet Netflix niks met advertenties. Om dit project daadwerkelijk te realiseren ben ik binnen de organisatie gaan kijken waar deze manier van polis aanbieden zou kunnen. Maar tegelijkertijd ook uitzoeken hoe dit binnen een grote corporate organisatie technisch mogelijk gemaakt kan worden. Met in het achterhoofd, de regelgeving waar je als zorgverzekeraar aan moet voldoen.
Al met al er een getest prototype uitgekomen die op een 18 jarige doelgroep is getest. Techniek is uitgezocht en alles staat klaar om dit te realiseren.
Door dit concept is er wel een interactieve informatie video over zorgkosten gekomen. Het draait op een zelfde techniek
Feedback
“Dit is een mooi voorbeeld om op een andere manier een verzekering te verkopen. Kunnen we dit snel en effectief maken? Make it happen!”