Online en offline ervaring voor een Tinyhouse
2024
Client
Jim Niszen | Vague
De uitdaging
Creeer een identiteit voor een tinyhouse. En dan het liefst een identiteit die je echt laat thuis Dat was de brief waar dit project begonnen werd. Opdrachtgevers Jim en Sanne namen me mee door hun plannen voor hun Tinyhouse. Wat ze zelf ervaren hadden bij andere verblijven en uiteindelijk ook de plek waar het geplaatst zou worden.
Ten tijden van de ontwikkeling van de identeit was de tinyhouse nog in aanbouw. Maar door goed uitgesproken te hebben welke sfeer voor over was is er een warm kleurenpallet gekomen wat aansluit bij de locatie.
De omgeving speelt een grote rol bij het huisje en ook de identiteit. Dat maakt dat de identiteit flexibel is in zijn toepassing. IN basis is het een tinyhouse, maar ook een plek om te ontspannen, een thuisbasis voor een MTB tocht, etc.
Uiteindelijk is de aansluiting van de identiteit op het huisje en de omgeving naadloos en loop je van de website zo door in het huisje. bijna alle touchpoints zijn gebrand en een tinyhouse boeken is met de aandacht van Jim tijdens het verblijf als host een totaal plaatje.

Vervolg
In de realiteit doet Netflix niks met advertenties. Om dit project daadwerkelijk te realiseren ben ik binnen de organisatie gaan kijken waar deze manier van polis aanbieden zou kunnen. Maar tegelijkertijd ook uitzoeken hoe dit binnen een grote corporate organisatie technisch mogelijk gemaakt kan worden. Met in het achterhoofd, de regelgeving waar je als zorgverzekeraar aan moet voldoen.
Al met al er een getest prototype uitgekomen die op een 18 jarige doelgroep is getest. Techniek is uitgezocht en alles staat klaar om dit te realiseren.
Door dit concept is er wel een interactieve informatie video over zorgkosten gekomen. Het draait op een zelfde techniek
Feedback
“Dit is een mooi voorbeeld om op een andere manier een verzekering te verkopen. Kunnen we dit snel en effectief maken? Make it happen!”